No Copycat In Here Darling

Dreamer story


Dream, always dream. Every person have the dream. Dream like a cinderella story, Dream like romeo & juliet story. Dream to be kinng or queen. So many dream. . i'm also a dreamer.

Satu ketika dulu terlalu banyak liku2 kehidupan yang terpaksa aku harungi. Kehidupan yg membuat aku bermimpi, bermimpi mempunyai kehidupan seperti orang lain. Terlalu banyak cerita, terlalu banyak cobaan yg perlu aku harungi. "Yea ! i'm a special one beside Allah. Sebab tu aku kena harungi semua ni. " Itu je ayat yang mampu aku cuba kuatkn semangat aku sendiri. Aku dengki, aku iri kenapa orang lain mampu dapat semua tu tapi kenapa tidak aku. money is not the anything. Love u didnt can buy the pure love, u only can buy the fake love. yea! aku hanya impikan sebuah perasaan kasih sayang, perhatian, belaian. Itu yg aku impikan. Itu yang aku mimpikn.

Terlalu banyak episod cerita dalam hidupku. Lepas satu episod drama ke satu episod drama. Sehingga larh aku terjumpa dia. Pada mulanya dia bukan larh antara yang dapat menawan hatiku. Dia juga antara ketogeri manusia yang hanya tahu permaikan perasaan, yang tak tahu menjaga nilai perasaa. So anoying ! yea anoying man ! itu yg aku mampu menilai untuk diri dia pada awal permulaan perjumpaan kami. For me to be frend to know each others is the simple thing . Yea of cos can . But deep inside my heart you are anoying man. sebab engkau antara manusia yang ketogeri tak tahu menjaga erti kasih sayang or hormat. i'm also not the prefect girl but i know how big meaning for love. Terlalu banyak episod cerita dalam hidupku. Berkali2 hati kaca ku ni berkecai kerana insan yang tak tahu menjaga nilai erti kasih sayang. Dan berkali2 gak hati kaca ku ini di gam kan semula utk memberi ruang insan yang mampu mengahargainya. Sampailah di satu saat perkataan 'Give Up' come to my life. Susah utk aku percaya lagi. Wujud lagi ke manusia yang tahu menilai erti kasih sayang.

Sebab tu pertama kali aku berjumpa dengan dia. Cukup susah untuk aku trima. Find! orang boleh permainkn hati aku, why not i'm play it back. But bukan aku permainkn perasaan orang macam orang permainkn perasaan aku. Tapi aku hanya wujudkn satu permainan untuk menguji dia. Kalau engkau nk trima aku seadanya kau kena trima buruk aku dulu sebelum engkau mengetahui kebaikan ku. Setiap orang de keburukan dan kebaikan nya. Setiap manusia yang berbuat jahat tak semestinya di lubuk hatinya tak ada hati nurani untuk kebaikan. Yea u see me as a social person. But that is not pure of me. i be like that untuk 'memberontak' terhadap kehidupan ku. Untuk cabar kehidupan ku. Utk explore the new life. But that is not for ever things. Finally, selepas satu permainan satu permainan aku cuba uji kau. Tanpa ku duga perasaan ku sendiri yang tertawan dengan semua keadaan ni. U give my dream become true. Pada awalnya u give me a love, u give me attention. Dia bagi apa yang aku impi. Slepas satu tahun satu tahun kehidupan aku penuh cobaan semua yang aku lalui hanya dengan dia. Setiap detik setiap saat setiap masa. semuanya ceritaku berakhir dengan nya. Hanya dengan dia.

Bila ku pejam mata, terbayang setiap pekara setiap perasaan yang aku alami di saat kali pertama hatiku dibuka olehnya hingga sekarang. Di saat gelak tawa kita, di saat nangis susah kita, di saat setiap rutin harian kita. Terlalu banyak benda yang terbayang dalam pejamanku. Tapi itu semua bukan hanya bayangan lagi. Tapi kenyataan yang digelar kenagan. Kenangan aku bersama dia. Mimpi ku menjadi reality, mimpiku menjadi sebahgian dari kenangan ku. TAPI. . .

Sampai bila mimpi itu akan jadi reality, atau mimpi itu hanya akan jadi sebagai kenagan sahaja. Adakah saat2 akan datang ini gak akan mimpiku itu jadi realiti ?? Ya allah ya tuhan ku. kau kurniakn mimpi itu, kau makbulkn mimpi itu janganlah dikau tarik mimpiku itu dalam jagaku. seandainya mimpi itu hanya akan wujud lepas ni hnya dalam pejaman mataku. Pejamkan lah aku, pejam bersama mimpi2ku. . Terlalu bnyak cerita, kisah, yang telah aku lalui dalam mimpi episod ini dan aku tak mampu lenyapkn  nya. . Sesungguhnya engkau yang maha mengetahui. . . Jadikan ini mimpi terakhirku . . . .

Dreamer seorang penulis
DiaryLolyta
Me and him

No comments:

Post a Comment